Zelené hovadiny z Brna
Uveřejněno dne 27 června 2013 000 14:40Nevím, co opravňuje chovatele netopýrů RNDr. M. Vlašína, aby se o projektu výstavby nového nádraží v Brně v odsunuté poloze vyjadřoval jako o „hovadině“ (Brněnský Metropolitan, únor 2013, s. 9), když právě z dílny odpůrců tohoto odsunu, tj. z Anderovy koalice Nádraží v centru (SZ) za přispění J. Drápalové (SZ), M. Patrika (Děti Země), M. Štefance (NESEHNUTÍ) a několika mimobrněnských renegátů z Fakulty architektury VUT v Brně, vychází ta pravá „hovadina“, jejíž slabý odvar Brňané i dojíždějící v letních měsících roku 2013 při opravě části kolejí na hlavním nádraží na vlastní kůži pocítí.
Oni totiž tito dopravní diletanti Brňanům nikdy neřekli, že ani oni nepočítají s využitím původní budovy brněnského hlavního nádraží ani tamějších nástupišť na tramvaje s podchody, ale hodlají vykopat v prostoru úrovňových čtyřkolejných zastávek tramvají Nové sady pod Petrovem hlubokou jámu.
A my místo toho, abychom již dnes měli výstavbu nového nádraží takříkajíc „na zelené louce“ v prostoru nádraží Brno-dolní téměř hotovou, budeme se po mnoho let na Nových sadech brodit bahnem, zatímco rychlíky budou Brnem projíždět právě nádražím Brno-dolní a ostatní vlaky budou mít konečnou v okrajových nádražích Brna.
To si právě nyní vyzkoušíme na pár měsíců při opravě kolejí na hlavním nádraží. Pan Vlašín ovšem bude spokojen, protože jeho životní krédo je brzdit v Brně, co se dá, což trefně vyjádřil na svém volebním billboardu: „Méně pro Brno!“ Proto také po léta proti jakémukoliv budování v Brně ostře vystupuje, jako například když proti mnou prosazované stavbě tunelů Pražské radiály v Pisárkách vykřikoval „Je tam biotop a mraveniště!“. Tvrdil také, že je nutno zbourat Brněnskou přehradu, protože ryby pod ní u jezu v Komíně mají nestálou teplotu vody, že je nutno všechny ulice v Brně zúžit do jednoho pruhu, že osvětlený billboard u Ostrovačic je nutno zrušit ne kvůli oslnění řidičů, ale proto, že na něm hyne hmyz, a že nedovolí darovat Slovensku těžební lanovku na svoz dřeva v Tatrách, aby se na ní v budoucnu někdo nevozil. Je nutno nezapomenout i na jeho aktivity na Šumavě, kde velí viselcům na stromech u Modravy.
Bezostyšně požaduje od Brna s ostatními ekologisty příspěvky na jejich destruktivní aktivity (namátkou: zbytečné referendum 6 milionů Kč, třetí varianta územního plánu 6 milionů Kč, zdržení výstavby Královopolských tunelů – Ing. Štěpaník – čtvrt miliardy Kč), i když tyto jsou jinak bohatě dotovány například z Rakouska.
Pan Bc. Petr Machálek obdržel před časem pro Hnutí Duha desetitisícovou dotaci v eurech od hornorakouské vlády zejména na odpor proti Temelínu. To se jim to pak spolu s panem Mgr. M. Anderem, PhD., visí na plotech, komínech a státních stromech! Pan RNDr. M. Patrik, který úspěšně brzdí výstavbu silnic a dálnic (D3, D8, R42 a R43) a nazývá to „zbytečným vyléváním betonu, se navíc loni v televizi vyjádřil, že by automobilistům nejraději zavedl výfukové plyny do kabiny aut. U koho našel inspiraci k této zvrácenosti, nechci ani domyslet. Ale asi není správné nazývat tyto ekologistické aktivity „hovadinami“, protože je to v podstatě urážkou těchto užitečných zvířat.