Propagátor elektromobility nestydatě lže
Uveřejněno dne 11 března 2023 000 10:37Tento pořad je možné shlédnout zde. Čtenář, potažmo divák si může udělat sám názor, které argumenty považuje za přesvědčivější. O síle argumentů pana Hataše, nadšeného propagátora elektromobility, však svědčí příspěvek na Twitteru, na kterém o svých oponentech píše: „Zajímavá partička placená z ruských peněz a dokonce se tím i veřejně chlubí. Největší zájem na udržení spalovacích motorů má Putler, takže obvyklý scénář: Lži, manipulace a zastrašování“.Tím tedy myslí oponenty ze skupiny Realistická energetika a ekologie, kteří roky varují před neuváženými zelenými kroky v oblasti energetiky a automobilové dopravy, které mohou sice být motivovány dobrými úmysly, ale které znamenají v naprosté většině razantní zdražování energetických komodit, zhoršení ekonomiky i životního prostředí a celkový úpadek států Evropské unie. Členové tohoto spolku již dávno před ruskou agresí varovali před vzrůstající energetickou závislostí zejména na ruském plynu, který se zejména v ultrazeleném Německu stává životně důležitou komoditou pro zálohu prosazovaných nestabilních občasných zdrojů energie (OZE). Jsou zastánci zodpovědného přístupu k energetice a životnímu prostředí a pouze zdůrazňují, že nelze bezhlavě vypínat domácí (!) uhelné zdroje bez zajištěné spolehlivé náhrady, ideálně jadernými elektrárnami. Ohledně elektromobility varují před unáhlenými kroky vedoucí v důsledku ke zhoršování dostupnosti osobní mobility a k zastarávání vozového parku, koneckonců si můžete argumenty poslechnout ve zmíněném pořadu, byť jeho formát není pro dobrou diskusi ten nejvhodnější. Členové této skupiny to ale dělají ve svém volném čase a prakticky zadarmo, motivováni především obavami o osud euroatlantické civilizace, pokud si pod sebou podřeže větev v oblasti energetiky i dostupné mobility.
Jak je vidět, panu Hatašovi zřejmě došly argumenty, takže se uchýlil k naprosto nepodložené sprosté pomluvě o údajném ruském financování. Už mu nestačí, že majitelé elektroaut se (zatím) prakticky nemusejí finančně podílet na údržbě silnic a dálnic svými o zhruba 450 kg těžšími auty, nestačí, že automobilky musejí křížově dotovat elektromobily z důvodů utahování nesmyslně nastavených emisních limitů. Nestačí různé další výhody jako parkování zadarmo v mnoha městech. Pan Hataš vytahuje nepodloženou pomluvu, čímž jenom nepřímo dokazuje slabost svých argumentů. Namísto lživých obvinění oponentů by se měl spíše zamyslet, zda násilně prosazovaná elektromobilita náhodou významně neprospěje jiné asijské diktatuře. Čína významně posiluje svoji schopnost získávat suroviny pro elektromobily a zároveň i energii pro jejich výrobu (v plánu je postavit asi 100 GW výkonu uhelných elektráren; průměrná spotřeba naší republiky je kolem 10 GW). Pokud se násilně zbavíme jednoho z posledních významných odvětví, kde má Evropa ještě jakousi prestiž, bude to znamenat jenom úpadek, a to k převeliké radosti Číny, která tím jenom posílí svoji úlohu ve světě. Navíc je nutné dodat, že přechod na elektromobily v Evropě vývoj klimatu měřitelně neovlivní.
Vyzývám pana Hataše, aby dokázal svoje obvinění z ruského financování nebo se veřejně omluvil. Jinak jej budu považovat za bezskrupulózního lháře a manipulátora formátu Miloše Zemana. Také je možná vhodné připomenout, že mobilitu prosazovanou hlavně příkazy neprosazuje jenom pan Hataš, ale i pan Peksa a další členové vládní České pirátské strany. Pan Si Tin Pching, prezident Číny, může za jejich postoj jenom poděkovat.