Začátkem týdne Sunak například oznámil, že chce maximalizovat těžbu ropy a zemního plynu v Severním moři a rozšířit vrty fosilních paliv. Nařídil také revizi londýnského plánu na zřízení nízkoemisních čtvrtí s omezeným provozem, což by mělo zlepšit kvalitu tamního ovzduší, a dodal, že „stojí na straně řidičů“.
Konzervativní ministr pro místní rozvoj Michael Gove zase zvažuje přehodnocení plánovaného zákazu nových plynových kotlů v domácnostech od roku 2035 a skupina asi čtyřiceti konzervativních poslanců v otevřeném dopisu vyzývá k odložení zákazu nových dieselových aut do roku 2030.
V dalším článku se expremiér dozvěděl, že ve Švédsku je za poslední měsíc nejprodávanějším elektromobilem čínské SUV. „No a aby toho nebylo málo, tak si představte, že nejprodávanějším elektromobilem ve Švédsku, to je ta Greta a tihle šílenci, tak tam je to čínské SUV. Takže ti hlupáci v Evropě nejenom že zničí náš průmysl, ale ještě umožní Číňanům, aby prodávali elektroauta, u nás tady v Evropě, samozřejmě za půlku ceny,“ štve Babiše.
Podle serveru Oenergetice.cz bylo skutečně v červenci nejprodávanějším elektromobilem ve Švédsku SUV Atto 3 čínské automobilky BYD. Prodáno bylo 721 těchto crossoverů, což podle údajů automobilového sdružení Mobility Sweden dokonce překonalo prodej vozů ID.4 německé automobilky Volkswagen.
Právě invaze čínských elektromobilů si stále častěji všímají experti, kteří se obávají dopadu na evropskou ekonomiku. „Takže tady další článek: ‚Invaze čínských elektromobilů do EU sílí‘. Země EU čínské vozy dotačně a regulatorně zvýhodňují. Takže dotace, aby si potom koupili čínská auta. No není to všechno na hlavu? Tak snad ti šílenci skončí po evropských volbách,“ prohlásil Babiš a ještě připomněl nehodu, o které již mluvil v Poslanecké sněmovně, kdy mělo kdesi vzplanout drahé elektro Porsche Taycan a řidič ho musel uhasit tím, že vjel do požární nádrže.
„Takže vám radím, nekupujte elektroauta. I ta tesla, ty videa na Instagramu, jak zrychluje nekontrolovatelně, takže elektroauta ne. Ať si každý vybere, kdo chce, ať si koupí, ale proč bysme to měli dotovat. My chceme naše klasické normální auta, které investovaly miliardy, aby snížily emise, to chceme. Protože pokud ti šílenci v Parlamentu prosazují elektroauta, aby to Číňan dodával, tak jsou na hlavu,“ dodal Babiš.