KDO TO TLAČÍ V ČESKÉ REPUBLICE?
Uveřejněno dne 14 listopadu 2023 000 10:11Ve čtvrtečních Událostech ČT zazněla pozoruhodná slova jistého Juchelky, prezidenta Aliance pro bezemisní budoucnost: „Chceme odideologizovat diskusi o dekarbonizaci v české společnosti, chceme působit jak na odbornou společnost, tak na politiky, instituce.” Ověnčena byla pochvalným mručením redaktorů (o bezemisních, šťastných zítřcích), jak už je v podobných médiích zvykem. Člověk by mávl rukou – zas jakási nová, aktivistická neziskovka, co nám bude cpát bruselská moudra. Ale skutečnost je mnohem, mnohem horší a zlověstnější.
Ta slova totiž ohlašovala vznik obřího, miliardového kartelu ekonomicky nejvýznamnějších firem České republiky. Aliance pro bezemisní budoucnost. Sdružení navýsost ideologického, které si klade za cíl protlačit bruselské zelené blbno a ideologii řízené chudoby i do našich končin. A hodlá to protlačit silou. Vahou svých miliard a svého vlivu. Podívejte se, jaké firmy sdružuje: ČEZ, Komerční banka, Moneta, Unipetrol, Vodafone, Spolchemie, Zásilkovna… Předsedou představenstva spolku a současně jeho generálním ředitelem je již zmíněný Jan Juchelka. Zástupce mu dělá Daniel Beneš. Ten z ČEZu.
Co požadují? Zásadní navýšení tak zvaných obnovitelných (podle realistů „občasných”) zdrojů energie. Do roku 2030 postavit 15 GW fotovoltaiky a 3 GW větrných elektráren. Navýšit přeshraniční přenosovou kapacitu s Německem o cca 1,5 GW. Což má, podle spolku, umožnit využít levnou elektřinu z Německa v období příznivých podmínek pro výrobu elektřiny z OZE (a v méně příznivých bezproblémový odtok energie z Temelína do Němec, ale to už neuvádějí). Ale budiž, až po sem se to dá, v zásadě, zkousnout. Jako, svého druhu, úsporná opatření.
Ale pak přijde na dopravu a stavebnictví, a to už je masakr. Očekávat musíme postupný přechod na vytápění pouze elektřinou. Byť třeba skrzevá tepelná čerpadla. Elektromobilita pak jistě bude. Tahle parta ji prosadí. Pokud se do té doby Brusel (nebo ekonomika) nezhroutí. A že to nepůjde úplně snadno, naznačují i slova samotných „elektromobilizátorů”: Přechod na nízkoemisní technologie a infrastrukturu, jako jsou elektrická vozidla a nabíjecí stanice, vyžaduje značné investice, což může zvýšit krátkodobé náklady společností… S dovětkem, že elektromobilita klade vyšší nároky na čas a plánování. „Některé formy nízkoemisní dopravy, jako je elektrická nebo vodíková, vyžadují jiný druh plánování cest v porovnání s konvenčními palivy.” Tak jistě. Třeba plánování cesty na dovolenou do Chorvatska může vypadat takto – 14 dní dovolené, z toho 6 dní klidného, spokojeného rodinného polehávání kolem auta ve frontě u nabíjecí stanice. Tři dny tam a tři dny zpět.
Proč to vlastně tak tlačí? Bezohledně, na sílu, když to zatím nefunguje? A navíc, fakt, že to nefunguje, už se dnes nedá skrýt a zamaskovat… Tak proč? Důvodem jsou, jako obvykle, prachy. „Výzkum společnosti McKinsey ukazuje, že podle scénáře NGFS (Network for Greening the Financial System) s nulovými emisemi do roku 2050, bude v příštích třech desetiletích zapotřebí asi 275 bilionů dolarů kumulativních výdajů. To představuje obrovskou příležitost pro vizionářské lídry zasadit a pěstovat nové zelené podniky, které přebudují svět na udržitelnou budoucnost. Celosvětová dekarbonizace dramaticky promění většinu průmyslových odvětví a vytvoří nové trhy,” praví vizionáři z Aliance pro bezemisní budoucnost.
Celou tuhle „dekarbonizační” šílenost tlačí světová finanční elita. Protože ty obrovské peníze, zmíněné zprávou McKinsey, se postupně přesunou z vašich kapes do jejich. Jak? Fondy, vlastnící banky zajistí „vytvoření” příslušného oběživa. Pak společně zatlačí na firmy ve svém portfóliu. Ty vzápětí „radostně a spontánně” zainvestují do bezemisnosti. Třeba jako to zrníčko písku v rámci světového, ekonomického molocha – náš milovaný ČEZ. Který bude muset (skrze ČPS) postavit tisíce kilometrů posíleného vedení, aby zvládlo skokové nápory proudu z rozptýlených, lokálních OZE, když zasvítí slunce, nebo zafouká vítr. No a právě na něm, na ČEZu, je vidět i ta třetí fáze. On si ty investované miliardy pěkně stáhne z vašich účtů za elektřinu. V navýšených cenách pro konečného zákazníka. Poté peníze vrátí bankám i s úrokem a je hotovo. Vy jste zchudli a někde v Black Rocku se slaví. Oni investovali virtuální jedničky a nuly a obdrželi skutečný majetek. Váš.
Ale zpět na lokální úroveň České republiky. K nově vzniklé Aliance pro bezemisní budoucnost. Zaštítěné ČEZem, kterého se bojí i vláda. Ke spolku, který je pevně rozhodnutý vám to vaše normální auto sebrat. Ať si ve volbách, spánembohem, vyberete kohokoli. Co s tím?
Byla by tu jistá možnost. Zdánlivě zoufalá, poslední, ale kupodivu, poměrně účinná. Bojkot, odmítání. Rozumí se bojkot ekonomický. Jen to je způsob, jak může občan na takovéto kruhy dosáhnout. Skrze svou peněženku. V zahraničí se to už párkrát povedlo. Jistě si vzpomínáte na případ firmy Gilette, která se pokusila lidstvo převychovávat prostřednictvím své reklamy o „toxické maskulinitě”. Následný propad příjmů byl tak masivní, že se umoudřili. Podobně i výrobci piva BudLight v USA. Když dali do reklamy transku, následoval bojkot, který jim srazil akcie nevídaným způsobem.
Tak je možné ovlivnit i všeliké pikle ČEZu a Komerčky s Monetou. Přechodem vašeho účtu k jiným firmám. Odmítáním elektromobility (ať jim to leží na skladě, do mé garáže nikdy). Odmítáním „velkého” OZE. Větrník? Ne na mém pozemku, ne na našem katastru. Od toho máme v obcích samosprávu! No a pak samozřejmě, až přijde čas, i ty volby. Otázka Green dealu bude tou základní otázkou. Jsi pro, nebo proti? Tady se bude lámat politikův chleba.
Protože tu opravdu nejde o nějaké „dezolátské” odmítání pokroku. Kdyby tyhle násilně tlačené, zelené techniky opravdu fungovaly, nikdo by se jim nebránil. Ale nahrazení staré technologie nějakou lepší, levnější, účinnější a dostupnější… to není, zcela zjevně není cílem Green dealu. Jak už si mohl povšimnout i poslední Jouda z Horní Dolní. Ne, tady jde o něco úplně jiného. Namířeného proti nám.