Nový plán EU: Milionům aut po celé Evropě nyní hrozí nucené vyřazení z provozu
Uveřejněno dne 7 srpna 2024 000 8:00EU se díky pro Brusel velmi úspěšným volbám rozhodla pokračovat v ničení evropské prosperity cestou podvodné politiky Green Dealu. V EU je stále většina, která podpořila zkorumpovanou šéfku na druhé volební období – a tatáž skvadra je schopná kývnout na cokoli, co se bude žádat.
I proto se zřejmě musí počítat s tím, že nesmysly, se kterými bruselští papaláši přicházeli v minulém volebním období, budou jen slabým odvarem toho, co nás bude čekat v příští „pětiletce.“
Nezapomeňte, že právě přitvrzení v klimatické politice je přesně to, co Leyenová slíbila Zeleným za to, že ji volili do čela EU. Na druhou stranu je právě tato politika silně neoblíbená v jejím rodném Německu, kde se proti takto radikální podobě Green Dealu dokonce staví i vláda.
A Německo velmi výrazně evropskou politiku ovlivňuje. Následně se tak uvidí, který hlas je silnější. Zda Německa nebo korporací, které na schválení předpisů tlačí. Podle zkušeností předpokládám, že korporace budou mít v tomto případě navrch…
EU plánuje aplikovat současné emisní testy na starší vozidla. To by mohlo vést k nucenému vyřazení milionů dieselových vozidel z provozu – a to ještě letos. V dopise předsedkyni Komise Ursule von der Leyenové vyzývá německý federální ministr dopravy Volker Wissing (FDP) EU, aby ukončila politiku boje proti autům, jak uvádí „Bild.“
Od 1. září 2017 je v celé EU v platnosti nový zkušební postup „Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure“ (WLTP) pro registraci nových automobilů, který nahrazuje NEDC (nový evropský jízdní cyklus), který byl v účinnosti od roku 1992.
V NEDC byly spotřeba paliva a emise znečišťujících látek měřeny při pevných rychlostech. S novým testovacím postupem WLTP se již měřené parametry neurčují v laboratorních podmínkách, ale za reálných jízdních podmínek.
Podle plánů EU by se tehdy platná schvalovací kritéria (cyklus NEDC) pro testy emisí neměla vztahovat na vozidla s naftovým motorem Euro 5 a některá vozidla Euro 6, ale kritéria WLTP by měla být uplatňována zpětně. To by vedlo k tomu, že by postižená vozidla musela být odstavena.
Wissing ve svém dopise zdůrazňuje, že jen v Německu by nová pravidla EU mohla „vyřadit z provozu 4,3 milionů Euro 5 a možná 3,9 milionů Euro 6 dieselových vozidel.“
Zkoušku na zajištění splnění mezních hodnot automobilu v každé jízdní situaci nelze realizovat mimo testovací centra „na základě současného stavu techniky a představoval by tedy nerealizovatelný následný požadavek na vozidla v provozu.“
Podle Wissinga by to mělo významné důsledky pro celou Evropskou unii, protože by byla zpochybněna všechna schválení Euro 5. Důsledky pro část Euro 6 nejsou vyloučeny.
„Nová pravidla neohrožují jen automobilový průmysl, ale především občany, kteří si taková vozidla zakoupili a používají je a důvěřují stávajícím předpisům,“ řekl Wissing.
„Žádám Brusel o ukončení protiautomobilové politiky. Lidé potřebují svá auta a nechtějí si je nechat vzít,“ napsal politik německé strany, která již upadá pod 5% (zde se tedy zřejmě bere taková náhlá péče).
Spolkový ministr dopravy vyzývá Evropskou komisi, aby nyní rychle jednala a znovu změnila sporné předpisy. Jinak by to mělo vážné důsledky pro miliony postižených občanů a evropské hospodářství.
Věc bude v listopadu projednávat Evropský soudní dvůr (ESD). Řízení se týká mimo jiné legálnosti tzv. termooken – vypínacího zařízení, které přiškrtí nebo úplně odstaví čištění výfukových plynů v závislosti na venkovní teplotě.
Výsledkem je, že vozidla vypouštějí více oxidů dusíku, než je zákonem povoleno, zejména při nízkých venkovních teplotách.
Miliony řádně registrovaných dieselových vozidel po celé EU by tak ještě letos mohly přijít o registraci.
Odpovídající rozsudek by mohl být dokonce v zájmu EU, protože miliony dieselových aut by mohly zmizet ze silnic dříve, než v roce 2035 vstoupí v platnost zákaz spalovacích motorů.
EU není jen drahé nedemokratické byrokratické monstrum, ale stále více se také zvrhává v instituci dohledu a zákazu.