Doba postpravdivá, Trump a oteplování

Uveřejněno dne 6 prosince 2016 000 13:10
Slovem roku 2016 se podle oxfordského slovníku stalo slovo „post-truth“ tedy „post-pravda“. Je to proto, že nevzdělaná masa naletí hoaxům na Facebooku? Nebo je to tím, že velká tzv. seriózní média lžou jako Rudé právo?

Rozesmály mě nářky, že prý Trump volby vyhrál díky „falešným zprávám“ na Facebooku. Protože prý „Facebook, na rozdíl od tradičních kvalitních médií, nekontroluje věrohodnost propagovaných článků.“ To je k popukání. Tak tradiční média prý kontrolují věrohodnost publikovaných informací? A od kdy? Proč jsme si toho nevšimli?

Nedávno třeba velká média vypustila falešnou zprávu, že Donald Trump změnil svůj názor na oteplování. Donald prý přestal popírat klimatickou změnu. Typický hoax. Ve skutečnosti v onom interview pro New York Times 23.11.2016 Trump naopak důrazně připomněl aféru Climategate s ostudnými e-maily, která podlomila důvěru veřejnosti v klimatologii. Když mu šéfredaktor NYT namítal, že dnešní bouře nejsou normální a je to důkaz rozpadu klimatu, uzemnil je výrokem, že „bouře existovaly odjakživa“. Trump řekl, že na Pařížskou dohodu o klimatu se prý podívá s otevřenou myslí. Zda ta dohoda má smysl nebo ne. Protože je prý mnoho moudrých lidí, kteří mají na věc jiný názor. K takovým skeptikům prý patřil i Trumpův strýc, vědec, fyzik na MIT. Trump konstatoval, co říká každý klimaskeptik – že lidé asi mají nějaký vliv na klima, ale otázka zní, jak velký vliv to je. A také je prý otázka, kolik nás klimatické regulace stojí. Aby kvůli tomu naše firmy nebyly nekonkurenceschopné. Tímto přiznáním vlivu člověka ale Trump nezradil popírače klimatu – ti totiž existují jen ve fantazii prolhaných médií.

Po Obamovi, který blouznil, že on osobně zastaví růst oceánů a poručí mořským vlnám, mi Trump připadá jako hlas zdravého rozumu. To má být ten Trump, kterého média líčila jako extremistického klauna?

Jak na základě tohoto interview mohou tiskové agentury zaplavit internet zprávami, že „Trump obrátil názor na klima“? Není divu, že lidé už velkým médiím nevěří. Ačkoli 90% zpráv v amerických velkých médiích bylo kydání špíny na Donalda Trumpa, stejně vyhrál. Lidé se raději obracejí na alternativní zdroje informací na internetu. Tento takzvaně „nový“ jev my klimaskeptici známe samozřejmě už dávno. Většina toho, co se píše v mainstreamových médiích o klimatu, jsou hoaxy a výmysly. Propaganda vládnoucích vrstev. Proto vznikly weby jako Klimaskeptik.czaby to uváděly na pravou míru. ̈

Jaký postoj má Trump ke klimatu doopravdy? Opravdovou radost mi udělal Trumpův poradce Bob Walker. V plánu je vrátit NASA k jejímu původnímu účelu, tj. k průzkumu hlubokého vesmíru. Klimatologický program NASA čekají velké škrty. „Klimatický výzkum je důležitý, ale hodně se zpolitizoval, což podkopává vědecký výzkum. Rozhodnutí presidenta Trumpa budou vycházet se solidní vědy, ne politizované vědy,“ říká Walker. Bude to rozhodně dobrý první krok k „vysušení bažiny korupce“, jaké Trump před volbami sliboval. Zatím jsou vědci nuceni vymýšlet strašáky, jinak by nemohli čerpat dotace z nabobtnalých programů na „výzkum klimatické krize“. Tato uměle nafouknutá dotační bublina musí splasknout.

Graf1
GRAF 1: Klimatologům NASA se data asi nějak přehřívají.V době postpravdivé nevíme, čemu věřit. Která interpretace globálních teplot je pravdivá? Není oficiální stanovisko jen propaganda jistých zájmových skupin?

(Podrobnosti o rozporu mezi satelitním a pozemním měřením teplot viz v článku na Osel.cz ZDE)

Média nepochopila ani Trumpův bonmot, že „oteplování si vymysleli Číňané“. A snaží se z presidenta dělat pitomce. Trump přece dobře ví, že oteplovací hysterie začala dříve než čínský hospodářský rozmach. Trumpův výrok je geniální zkratka. Jedinou větičkou vystihuje podstatu věci. Že klimatická politika Západu (zdražování energií) je hospodářská sebevražda a pomáhá jen našim nepřátelům, kteří se naší hlouposti smějí. Dodávám, že pravdoláskaři (orwellovský název pro hlasatele nenávisti) vytvořili dokonce i hoax o tom, že Donald se prý za svůj výrok o Číně tak stydí, že svůj tweet smazal (což není pravda, nesmazal).

Na první tiskovou konferenci nechal nový president novináře čekat celých 14 dnů. A zahájil ji tím, že jim vyčetl, jak mravně selhali. Ve volební kampani místo objektivity a nestrannosti předvedli jen nenávistnou štvanici proti jednomu z kandidátů. A své plány na prvních 100 dní ve funkci Trump sdělil nikoli na tiskovce, ale přes video na Youtube. Ve 21.století v éře internetu je dost způsobů, jak velká média obcházet. Jako by Trump „postpravdivým“ novinářům vzkazoval v duchu televizní soutěže, kterou kdysi moderoval: „Máte padáka!“

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOPlist