Cyklistům SPZ-tky a řidičáky! Ať je policie může stíhat
Uveřejněno dne 26 března 2022 000 15:24
Jak se říká, „cesta do pekla je dlážděná dobrými úmysly“. Naši zákonodárci jsou pozoruhodně laskaví vůči cyklistům, dovolují jim pít alkohol před jízdou a vymýšlí pro ně bezpečných 1,5 metru při předjíždění. Cyklisté tuto benevolenci vrací tím, že se chovají na silnici jako kus vepřového. Je to ohrané každoroční téma, ale hleďme na to, jako na tradici.
Nejčastější prohřešky cyklistů:
– Jízda v protisměru
– Jízda na kruhovém objezdu do protisměru
– Jízda na červenou
– Jízda do protisměru při zúžení, např. stavba na cestě, (někdy regulovaná semaforem) – nedání přednosti
– Jízda do zákazu vjezdu
– Jízda do jednosměrky v protisměru
– Jízda mimo stezky pro cyklisty
– Jízda po chodníku a ohrožování chodců
– Kličkování
– Nerozhlížení se
– Nedává znamení o změně směru
– Jízda vedle sebe ve skupině
– Předjíždění aut zleva místo zprava
– Jízda bez bot, v pantoflích, v podpatcích nebo v jiné nevyhovující obuvi
– Nevyhovující oblečení – kšiltovky létající z hlav, plavky a pod.
– Jízda bez řídítek (držení vprostřed, jako kdyby nebyla) nebo bez držení
– jízda bez sedadla – pro potřeby triků, kdy sedadlo překáží, někdy se jen sníží
– Nepoužívání reflexních prvků a světel
– Jízda na dálnici
– Nedání předosti v jízdě motorovým vozidlům na přechodu pro chodce
– Nerespektování výstražných světel a zábran na železničních přejezdech
– Telefonování a kouření za jízdy (a nejlépe se u toho nedržet řídítek)
– Ohrožování vlastních nebo svěřených dětí a výuka špatného chování v dopravě
– Nevyhovující sedátka pro děti
Benevolence zákonodárců:
– Není povinnost mít helmu od určitého věku
– Mohou pít alkohol před jízdou do určitého promile
– Nemusí mít pojištění
– Nemusí mít lékárničku
– Nemusí registrovat bicykl
– Nemusí dělat žádné zkoušky způsobilosti řídit, neověřuje se znalost předpisů a značek
– Nejsou strženy žádné body (u těch co mají řidičák)
– Není sebrán řidičský průkaz (u těch co ho mají)
Zákonodárci by se opravdu měli zamyslet nad tím, co je možné tolerovat a co ne. Pokud je v zájmu nás, zákonodárců a cyklistů bezpečnost pro cyklisty, je nutné regulovat jejich chování, když nechápou nebezpečnost svého jednání, tak i malý bič v podobě pokut pomůže redukovat ztráty na životech.
Pokud je ale zájem přesně opačný a chceme „cyklocidu“…
Přikládám odkazy ohledně používání helem a alkoholu, a statistiku Centra Dopravního Výzkumu o účasti cyklistů na nehodác a statistiku dopravní policie