Další šílenství elektromobilních fanatiků

Uveřejněno dne 27 května 2021 000 14:16
Elektromobily se protlačí, děj se co děj. Nějaká lobby rozhodla a i když se zboří vše, tak přes to prostě benzín nepojede. Ale poslední z myšlenek mě svou tupostí fakt už dostala.

Již pár let běží výzkumný projekt, že by se elektromobily mohly používat na akumulaci elektrické energie i pro potřeby rozvodné sítě. Jenom pro laiky krátké vysvětlení. „Zelené zdroje“ (ty uvozovky jsou úmyslně, protože až tak zelené nejsou, ale o tom jindy a jinde) jako větrníky a soláry vyrábějí proud, jen když fouká vítr, nebo svítí sluníčko. Ale ten proud je většinou potřeba jindy, nejčastěji ráno a večer, nebo v noci. Musí se to tedy řešit akumulací. Tedy ukládáním proudu, když se vyrábí, do nějaké „baterie“ a čerpáním z té baterie v době kdy se nevyrábí a je potřeba. Baterie v domácím použití má smysl tak na svícení a možná televizi s počítačem. Jakmile začnete na proudu vařit, péct, nebo nedej bože topit, či dokonce dobíjet elektromobil, tak vám nějaká domácí baterie může být dobrá pouze jako zajímavý estetický doplněk kumbálku.

V průmyslovém měřítku je momentálně nejlepší akumulací přečerpávací vodní elektrárna, případně při hromadném využití akumulačního topení a ohřevu vody lze toto považovat také za jistý systémový prvek regulace, kdy se prostě ten hromadný odběr spustí v době, kdy je dostatečná výroba. Jinak všechny ty akumulace do obrovských baterií v poušti, nebo setrvačníků a podobných excesů, můžete zapomenout. To jsou jen hračky pro technické fandy. V celostátním, neřku-li celoevropském měřítku, je to plivnutí do moře.

A tak teď přišli tito zelení géniové s další myšlenkou. Elektroauta, když budou doma přes noc připojena na zásuvku, tak se využijí jako akumulační prvek sítě. Jinými slovy, když bude vše fachat, jak má, tak se budou dobíjet. Když se něco porouchá, například výpadek jaderné elektrárny, což je velmi nepravděpodobné a řídké, nebo nedostatek větru či slunečního svitu, což se zase naopak stává docela často, tak se všechna ta auta, co jsou připojena na zásuvkách (v budoucnu jich má být strašně moc) použijí na dodávku proudu do sítě. Tedy nebudou se nabíjet, ale budou se vybíjet.

Říkám si, myslí tohle fakt někdo vážně? Bohužel z odborných zdrojů vím, že ano. Diskutuje se o tom nejnověji ve francouzských energetických kruzích.

Takže dotaz č. 1: Když bude potřeba si tu šťávu z aut vycucat hned večer, když ještě nebudou po denním používání dobita, tak to asi nepůjde. Co pak?

Dotaz č. 2: Co má dělat člověk, který v dobré víře sedne ráno do svého auta, které přes noc nechal nabíjet a chce jet do práce a zjistí, že nikam nepojede, protože auto je vybité?

Dotaz č. 3: Když dojde na nejsmělejší plány a elektroauto bude mít skoro každý a každý teď zjistí že nikam nepojede, tak se zastaví ekonomika a bude tzv. elektrický lockdown?

Zdroj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOPlist