Elektromobily přicházejí v zimě až o 50 % dojezdu, nejhůř je na tom Tesla

Uveřejněno dne 19 března 2025 000 8:00

Reálný dojezd aut se liší podle stylu jízdy, průměrné rychlosti nebo ročního období u všech aut, je jedno, jestli jezdí na benzín, naftu nebo elektřinu. Na oficiální papírové hodnoty dosáhne málokdo. Ale u elektromobilů je rozdíl mezi letním a zimním dojezdem u mnoha modelů výrazně větší než u spalovacích aut.

Pokud nemáte možnost vlastního předkondicionování vozu ve vlastní garáži,...

Studii kalifornské firmy Vaziri Law Group, která zjišťovala spolehlivost elektromobilů v zimním období. Posuzovala elektroauta podle čtyř hlavních kritérií: ztráta dojezdu v zimě, počet nehod v zimě, doba nabíjení z 10 až 80 % a využitelná kapacita baterie.

Elektroauta nemají ráda horko ani zimu. Mráz zkrátí dojezd skoro o polovinu

Z kombinace těchto faktorů vyšel nejhůř Nissan Leaf se skóre 77,59 bodů. Těsně za ním následují modely Tesla Y, X a S, jejichž dojezd se při teplotách pod bodem mrazu snižuje na polovinu. Se 76,14 bodů se na druhém místě umístila Tesla Model Y, která zaznamenala jednu z největších ztrát dojezdu v zimě, a to minus 52 procent. Poměrně často je tento model v zimě také účastníkem dopravní nehody. Jeho 27minutová doba nabíjení je jen mírnou výhodou.

Umrznout v elektroautě se nám nepodařilo ani v -11 °C. I ponožky uschly

Tesla Model X, která se umístila na třetím místě se skóre 75,88, se také musí potýkat se ztrátami dojezdu o více než polovinu. Největší ztrátu 55 procent však vykazuje Tesla Model S, která se umístila ve studii na pátém místě. Mezi vozy této americké značky se na čtvrtém místě umístil VW ID 4, u něhož studie vykazuje zvládnutelnou ztrátu dojezdu 35 procent, ale ztrácí v kritériích kapacity baterie a nabíjení.

Co dělá mráz s akumulátorem elektromobilu? Jezdíme, nabíjíme, měříme

Na šestém a sedmém místě následují BMW i3 a VW e-Golf s relativně nízkou ztrátou dojezdu minus 15 a 12 procent, ale v obou případech se 40minutovým nabíjením.

Zimní dojezd elektromobilů může poklesnout o třetinu, dokládá studie

Nejmenší ztráty dojezdu vykázal Hyundai. Vozy z jeho rodiny Ioniq zaznamenaly nejnižší ztrátu dojezdu v zimním období ve výši pouhých mínus 3 procenta a také nejkratší dobu nabíjení ve studii – 16 minut.

Zkoušeli jsme, jak elektromobil bojuje s mrazy. Nabíjet ho chce s rozmyslem

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/tesla-elektromobil-mraz-dojezd.A250204_210930_automoto_fdv

TOPlist