Dnes už snad nikdo normální nemůže věřit tomu, že světovládné elity mají byť jen sebemenší zájem na ochraně životního prostředí. Klimaalarmismus, založený na zcela zmanipulovaných datech, má za cíl razantní zchudnutí obyvatel západních zemí – tedy zejména Evropy, USA, Kanady a Austrálie. Povšimněte si, že jde o tytéž kontinenty, které již dva roky záměrně likvidují nadnárodním korporacím konkurenci v různých oblastech.
EU jde na ruku korporacím od samého počátku svojí existence. Tedy – přesně řečeno – tento moloch byl založen ne pro blaho občanů evropských zemí, ale pro blaho světovládných (j)elit a jejich korporací. Globalizovaná a centrálně řízená Evropa je jejich sen, z něhož jde pak jednodušeji realizovat i jednu jedinou globální světovládu.
Klimatický alarmismus má samozřejmě za cíl další rozvrácení Evropy, ale opět musí být vše zorganizováno tak, aby nebyly nijak poškozeny elity, v jejichž zájmu EU pracuje. Po nedávném vynětí soukromých letadel z povinnosti placení uhlíkové daně nyní došlo i na luxusní milionářské jachty…
Evropská komise – trafika kariérních byrokratů – už loni navrhla vyjmout soukromé tryskáče, jeden z nejvíce znečišťujících druhů dopravy, z plánované daně EU z leteckého paliva.
Návrh naznačoval, že daň bude postupně zaváděna pro osobní letadla, včetně těch, které přepravují náklad. Soukromé tryskáče budou požívat výjimku prostřednictvím klasifikace „obchodního letectví“ jako používání letadel podniky pro přepravu cestujících nebo zboží jako „pomoc při výkonu jejich podnikání“, pokud se obecně považuje za neveřejné.
A dále je to ještě lepší: další výjimka je udělena pro zábavní lety, kdy je letadlo používáno pro osobní nebo rekreační účely, které nejsou spojeny s obchodním nebo profesionálním využitím.
Tedy ano, rozumíte tomu dobře. Pokud kdokoli z vás poletí běžným charterovým letem v létě na dovolenou třeba do Řecka, zaplatí si v ceně letenky i uhlíkovou daň EU. Pokud si tam ovšem svým soukromým tryskáčem poletí kterýkoli miliardář, nezaplatí na uhlíkové dani ani cent, neboť jeho soukromé letadlo je od daně osvobozeno.
To je ovšem zvláštní, protože nedávná zpráva zjistila, že emise CO2 ze soukromých letadel v Evropě vzrostly mezi lety 2005 a 2019 o 31 %, přičemž lety do oblíbených destinací výrazně vzrostly během letních prázdnin. Takže pokud by se Evropa skutečně zajímala o omezení emisí CO2, šla by po některých z největších viníků… ale ne. Soukromá letadla miliardářů jsou nedotknutelná, daň zaplatí jen plebs, využívající běžných linek..
Samozřejmě, protože jsou to většinou miliardáři a ultrabohatí, kteří létají soukromě, a tito stejní miliardáři a ultrabohatí mívají běžně různé výjimky z regulací (zde jim jdou na ruku samozřejmě velmi slušně zkorumpovaní politici).
Podobné udělování výjimek je další důvod, proč už snad nikdo normální nemůže zeleným propagandistům věřit ani nos mezi očima…
Svévolné výjimky podkopávají integritu námořních zákonů, kdy více než polovina evropských lodí by byla vyňata z plánu Evropské komise na stanovování cen uhlíku pro toto odvětví. Mezi nimi: vysoce znečišťující miliardářské jachty, kotvící v Monte Carlu.
Podle zprávy zveřejnila Evropská komise v červenci 2021 soubor návrhů na dekarbonizaci námořního sektoru. Co se však pro jistotu nezmínilo, je, že navrhovaný systém stanovování cen uhlíku (ETS) a norma pro nízké emise skleníkových plynů (FuelEU Maritime) se budou vztahovat pouze na lodě nad 5 000 GT a vylučují řadu typů lodí, jako jsou plavidla pobřežní stráže, rybářská plavidla a samozřejmě i luxusní jachty.
Zdroj