Jak jsem si naběhl na „optimální“ řepku
Uveřejněno dne 15 února 2017 000 8:59Do auťáku se snažím tankovat naftu bez bioložky. Jednak jsem přesvědčený, že řepka nedělá motoru dobře, jednak nechci podporovat zelený fašismus a ani toho pána, co si na dotované řepce postavil významnou část svého byznysu, to teda sorry jako. Bezřepkovou čepují u Eurooilu, a taky MaxxMotion u OMV by měl být bez biosložky.
Když už zmíněné benzínky nejsou v dosahu, tankuju aspoň prémiové nafty, které jsou aditivované proti působení těch sedmi procent povinně přimíchávaného sajrajtu. A pro jistotu si v autě ještě vozím lahvičku s VIF aditivem.
V sobotu cestou na Karlovy Vary jsem v husté mlze přejel odbočku k OMV a s nádrží na dně jsem musel zajet k další benzínce. Měl mě varovat už ten název: „Medos Agro“. Zajel jsem k jednomu ze stojanů – diesel byl u všech – pak jsem zahlédl u krajního stojanu nápis „Diesel Optimal“. Jdu se zeptat obsluhy, jestli to je nějaká lepší, aditivovaná nafta. Chlapík u pokladny moji domněnku potvrdí. Vycouvám, přejedu ke krajnímu stojanu a začnu tankovat. A čtu si malou samolepku na skle displeje: „Palivo s optimálním složením obsahuje minimálně 31% bioložky MEŘO, bla bla….“ No nic, vrhnu do nádrže aspoň pořádnou dávku aditiva ze své lahvičky, nasraně dotankuju, a při placení se ptám prodavače, proč mi neřekl, že jde o naftu se zvýšeným podílem řepky. „No, oni nám říkají, že je tam právě hodně aditiv…“, odpoví omluvně. Svatá prostoto, hlavně klid. Auto zatím jezdí normálně, jedna nádrž asi vstřiky nezanese.
Mimochodem, to je náhodička, ta skutečně bezřepková u Eurooilu se jmenuje „Optimal Diesel“.
-vš-