Klimatická hysterie likviduje německý automobilový průmysl
Uveřejněno dne 1 října 2019 000 12:49Hysterie Zelených je na pokraji zničení německého automobilového průmyslu, varoval generální ředitel společnosti Volkswagen. Jelikož je výroba motorů největším německým průmyslovým odvětvím, znamená to jediné: : Auf Wiedersehen německá ekonomiko.
Šéf VW Herbert Diess řekl deníku Spiegel Online, že kombinace klimatických protestů proti automobilům obecně a přísnější emisní limity CO2 nastavených ze strany EU tlačí evropský automobilový průmysl na „pokraj kolapsu“.
Diess uvedl:
„Současná kampaň proti individuální mobilitě a tedy proti konvenčním automobilům dosahuje rozměrů ohrožujících jejich existenci.“
Diess také označil za nesmysl, že se snaží přimět každého, aby přešel od benzínových automobilů k elektrickým: elektřina, která je pohání, bude stále pocházet převážně z fosilních paliv, takže kde bude přínos pro životní prostředí?
„Namísto použití benzínu nebo nafty používáme v zásadě uhlí, i když jsme poháněni elektricky, a v nejhorším případě používáme i lignit,“ řekl. „To posunuje myšlenku elektrické mobility k absurditě!“
Obavy šéfů VW jsou sdíleny v celém evropském automobilovém průmyslu.
Výroba motorů je největším německým průmyslem. Zaměstnává kolem 830 000 lidí. Nyní však čelí dokonalé bouři katastrof: kvůli ještě přísnějším předpisům EU o emisích uhlíku; kvůli americkým tarifům; kvůli oslabení vývozu na čínský trh; kvůli churavé koaliční vládě Angely Merkelové, která se snaží upokojit Zelené novou komplexní strategií v oblasti klimatu; kvůli nedostatku zájmu spotřebitelů o všechna elektrická vozidla, která vyrobila, ale zdá se, že je nelze prodat; kvůli podvodům s naftovými emisemi, které příští měsíc konečně zasáhnou soudy, přičemž VW čelí právním krokům 400 000 majitelů automobilů; kvůli německé Energiewende – nahrazení fosilních paliv dražšími obnovitelnými zdroji; a kvůli environmentálním aktivistům požadujícím „dopravní revoluci“, která povede k postupnému vyřazování soukromých automobilů z provozu.
Některé z těchto problémů jsou výsledkem mezinárodní geopolitiky, jako je například válka prezidenta Trumpa s Čínou.
Většina z nich je však přímo v Německu. Žádná země na světě neposunula zelenou agendu tvrději než Německo. (Švédsko, domov Grety Thunbergové, je těsně na druhém místě). Nyní, stejně jako tomu bylo v minulé válce – pouze s jinak promyšlenou politickou agendou více signalizující ctnost -, je Německo ničeno totalitní ideologií.
„Německo se ničí a ve skutečnosti se nemůže stát hezčí zemi,“ říká Němec Benny Peiser z nadace Global Warming Policy Foundation. Peiser byl původně členem německého Zeleného hnutí, než mu vše došlo.
A je to ještě horší pro skomírající německou ekonomiku, zpráva od McKinsey varuje, že Energiewende stále více ohrožuje německé dodávky energie.
Hrubý význam zprávy zde shrnuje Mike Shellenberger:
I přes mnoho humbuků, Německo stále vyrábí pouze 35% své elektřiny z obnovitelných zdrojů. A pokud bude vyloučeno spalování biomasy, která je často špinavější než uhlí, v roce 2018 představovala výroba elektřiny z větru, vody a sluneční energie v Německu pouhých 27%.
McKinsey však vydává své nejsilnější varování, pokud jde o stále více nejisté dodávky energie v Německu, protože se spoléhá na občasnou sluneční a větrnou energii. V červnu 2019 se elektrické sítě na tři dny přiblížily výpadkům.
„Pouze krátkodobý dovoz ze sousedních zemí dokázal stabilizovat distribuční soustavu,“ poznamenává poradenská služba.
V důsledku nedostatku dodávek energie v Německu stouply nejvyšší pozorované náklady na krátkodobou „vyrovnávací energii“ ze 64 EUR v roce 2017 na 37 856 EUR v roce 2019.
„Lze předpokládat, že bezpečnost dodávek se bude v budoucnu i nadále zhoršovat,“ uvádí McKinsey … ..