Klimatické ohrožení v Praze 6
Uveřejněno dne 4 července 2019 000 9:35Není lepšího důkazu o „progresivním“ pohybu ODS v české politice, než je její podíl na vyhlášení stavu „klimatické nouze“ v Praze 6.
Praha 6 ve čtvrtek vyhlásila stav dopravní nouze. Městská část plánuje, že zavede světelné závory na hlavních přivaděčích – Karlovarské a Podbabské ulici. Tyto závory pustí vozidla obyvatel Prahy 6 do pruhů pro autobusy. Pilotní projekt by měl být spuštěn do konce roku. Zavede také zónu placeného stání na celém svém území. Praha 6 také vyhlásila stav klimatického ohrožení. Radnice hodlá zakázat jednorázové plasty na akcích, které pořádá, plánuje instalaci nabíjecích stanic pro elektromobily nebo rozmístění vodních prvků i na dětská hřiště.
Návrh, který zastupitelstvo schválilo, předložil zastupitelský klub ODS. „Abychom ochránili obyvatele Prahy 6, jsme nuceni začít fungovat jako jakýsi ostrov s omezenou propustností. Mnoha lidem tím nepochybně znepříjemníme život, jedná se ale o dokončení klíčových a strategických staveb magistrátu, který už musí začít konat,“ řekl místostarosta pro dopravu Jiří Lála (ODS).
Pod článkem se rozproudila čilá diskuse, v níž čtenáři připomínají, že dokončení severní strany obchvatu Prahy dlouhodobě vázne právě na způsobu překročení Vltavy v části Suchdola a Praha 6, resp. část jejích obyvatel, úspěšně bojkotuje dokončení obchvatu. Zřejmě Praha 6 sází na to, že obchvat povede až někam ke Kralupům nad Vltavou na účet obcí a měst v této části Středočeského kraje.
Praha 6 se vyhlášením dopravní nouze a klimatického ohrožení údajně brání „nesnesitelné situaci v dopravě“. Přitom vedení této městské části „úspěšně“ rozšířilo dnes již možná „světoznámé“ modré zóny i do oblasti Břevnova, a může tak od „nedisciplinovaných řidičů“ vybírat 200 či 300 Kč pokuty za „nesprávné parkování“.
Jak píší lidovky.cz, s návrhem přišli zastupitelé za ODS a podpořili je i zastupitelé TOP 09 a další „progresivní“ síly v městské části Prahy 6. Ukazuje se, že v Česku není třeba „progresivních“ zelených, jejich práci za ně vykonají jiní.
Přitom řešení je dlouhodobě známé, a to dostatek záchytných a hlavně bezpečných parkovišť na okrajích Prahy, kde by si návštěvník či pracující mohl své auto nechat a pro cestu do středu města použil MHD. O žádném záchytném parkovišti na Praze 6 v pravém slova smyslu nevím. Na tom by mohli zastupitelé Prahy 6 zapracovat. Pro vyslovené „fajnšmekry“ je pak plán Prahy 6 zakázat umělohmotná brčka a další jednorázové plasty na akcích pořádaných městskou částí.
Jasně se ukazuje, že indoktrinace nové generace teoriemi o změnách klimatu způsobených lidskou činností nese své plody. K diskusi dávám tento fakt: Přechod na úplnou elektromobilitu (vyloučení pohonu klasickými spalovacími motory) způsobí ve světovém měřítku nárůst výroby vhodných akumulátorů na stovky či tisíce milionů kusů a s tím spojený průmysl na recyklaci všech částí těchto baterií. Podobně bude nutné počítat s recyklací fotovoltaických panelů po skončení doby jejich životnosti. Nic na světe prostě není zadarmo.