Merkelová a s tím Novým Zeleným údělem už mají výsledky: Dohnaly Německo do recese, čísla jsou katastrofická!
Uveřejněno dne 3 září 2020 000 11:31Pokrokový útok proti německému kdysi proslulému automobilovému a zpracovatelskému průmyslu si už zjevně vybírá svou daň, jak země protlačuje svoji progresivistickou Zelenost tlumením motorů s vnitřním spalováním a uhelných elektráren.
Nedávno jsme např. referovali, jak letos musí kvůli Zelenosti stoupnout ceny elektřiny a jak to dále bude pokračovat, aby se Německo dostalo mezi země s vůbec nejdražší elektřinou na svět. Vlny Zeleného aktivismu už vedly k utužení regulační knuty nad motory s vnitřním spalováním a k plánovanému útlumu uhelných elektráren.
Propadání do recese
Zrovna nedávno německý internetový deník Handelsblatt zde referoval, že „v Německu vznikly nové obavy z dalšího ekonomického propadu,“ jelikož „překvapivě slabá čísla přiživují nové obavy z propadu.“
„Hrozivá čísla o katastrofě“
„Experti už mluví o ‚hrůzostrašných číslech‘ a o ‚katastrofě‘. Průmysl, stavebnictví a energetika v prosinci vyrobily celkem o 3,5 procenta méně než v předchozích měsících,“ hlásí Handelsblatt.
Prosincová produkce se propadla o 6,8 %
Ten ekonomický masakr byl ještě horší v produkčním sektoru, „který se propadl ještě prudčeji s propadem produkce o 6,8 procenta – což je největší propad od konce roku 2009,“ píše Handelsblatt. „Panují obavy, že německá ekonomika je v ještě nebezpečnějších vodách, než se čekalo.“
„Rok 2019 nejenže byl pro Německo nejhorším rokem, co se týče průmyslových zakázek od roku 2008, ale také poprvé od roku 2002 došlo k tomu, že deníky německých zakázek se propadají už druhý rok v řadě,“ referuje tu Yahoo.
Obrovské propouštění v automobilním sektoru
Krutě byl postižen německý automobilní sektor. Např. výrobce Opel nedávno oznámil zrušení 2100 pracovních míst v Německu. Loni Daimler vlastněný Mercedes Benz oznámil plány na „zrušení nejméně 10 000 míst,“ Volswagen Audi uvedl, že „do roku 2025 zruší 9 500 míst, čili desetinu zaměstnanců, a dodavatelé autoprůmyslu Continental a Osram oznamují snižování zaměstnanců a další omezování nákladů.“
Dnes oznámily Financial Times, že Daimler utrpěl své „nejhorší výsledky za desetiletí“ a že jeho výdělky „se v roce 2019 uprostřed Zelené křížové výpravy ‚Dieselgate‘ propadly o 60 %.“ Daimler rovněž „odmítl popřít zprávy,“ že vyhodí dalších 5 000 zaměstnanců.
Financial Times dodávají: „Daimlera nutí k tomu, aby utrácel obrovské částky za káry na baterky a snížil se hybridům, aby se vyhnul pokutám z Bruselu za porušení nových Zeleňáckých předpisů na emise.“
Kromě takovýchto hlavních důvodů se ubohé ekonomické výsledky Německa svádí i na globální obchodní spory. Očekává se, že tato čísla se dostanou pod ještě větší tlak kvůli šíření koronaviru v Číně.