Z NIEDERMAYERA SMÍCHY PADNOUT NA ZADEK
Uveřejněno dne 5 května 2023 000 11:39Europoslanec za TOP 09 Luděk Niedermayer je druhá nejhumornější česká podržtaška v Evropském parlamentu. Hned po Tomáši Zdechovském, jehož prospěšnost pro evoluci lidstva je čistě záporná. Pan Niedermayer učinil vyjádření ve věci emisních povolenek na dopravu. A byl jiskrný. Doslova.
Ocitujme si tedy zlatoústého z Evropského parlamentu: „Emisní povolenky na dopravu budou platit až od roku 2027. Budou je platit dodavatelé paliv, ne řidiči…,“ napsal na Twitter europoslanec Niedermayer.
Hrdý Evropan Luděk Niedermayer (laciná nápodoba Pata a Mata v jednom balení) ale vytvořil jeden neopakovatelný paskvil: „Toto je nejefektivnější cesta, jak to řešit bez zákazů a příkazů napříč EU, de facto pomocí tržního mechanismu,“ prohlásil Niedermayer v diskusi na Twitteru pod svým příspěvkem. U toho stojí za to se zastavit, a nahlédnout tak do příšeří Niedermayerova myšlenkového pochodu.
Emisní povolenka prý bude laciná, skoro si nevšimneme. V tomto ohledu ale přišlo i jedno pokud. „Pokud budeme úspěšně emise snižovat, cena povolenky bude nižší než 45 euro, a tím i celý náklad.“ Miluju taková pokud. Pokud budeme úspěšně snižovat emise. A co když nebudeme? Co když to začne odporovat nejen tržním mechanismům, ale už i fyzikálním zákonům, a my nezvládneme bez rituální sebevraždy celého toho klubu evropských lumíků snížit emise už ani o píď? Není to možné? Ale ano, s jídlem roste chuť a s Gretou zase touha začít zdaňovat i dýchání. Jakmile se fanatikovi ustoupí na jednom místě, začne fanatik vyžadovat další ústupek. Pak další a další a další. Včera jsem zaznamenal, že zelení aktivisté v Německu už si stěžují i na vodní elektrárny, protože vypouštějí metan. I tady ustoupíme fanatismu? A kam dál?
Mohli bychom si to případně všechno vyrobit i sami. Ale to nejde. Greendealově jsme si omezili těžbu, uvalili jsme na průmysl takové ekonároky, že otevřít zde novou fabriku je jen pro blázna. My nic nemáme, jen drzé čelo a jednoho Luďka vedle druhého v lavicích Evropského parlamentu.
Luděk Niedermayer se vtělil i do role poradce. Jak to zvládnout i s vyššími cenami paliva? Pořídit si úspornější vůz a jezdit méně. „Úsporné auto či méně km náklad dál sníží,” napsal Niedermayer. Řekněte to rodině, která si ušetřila na ojetou škodovku. Chudí pod řízením Evropské unie budou ještě chudší. A kšefty s emisními povolenkami budou pro spekulanty ještě výhodnější. Na úkor obyvatel členských států EU.